Todelliset mediapellet ja sissimarkkinoinnin ammattilaiset pitävät Kennel Helsingin toteuttamaa Nokian Lumia kampanjaa eräänä vuosisadan parhaana sissimarkkinointikampanjana.
http://kirjaplaneetta.blogspot.fi/2010/09/jari-parantainen-sissimarkkinointi.html
Arvostettu markkinoinnin todellisista ammattilaisista koostunut raati antoi palkinnon nimenomaan Kennel Helsingille, koska Kennelistä kajahtaa.
Sissimarkkinointi on vaativa laji, jossa heikkohermoinen ei pärjää. Todellinen sissi eli ninja näkee mahdollisuuksia siellä missä muut eivät näe. Markkinointi isku tapahtuu pimeydestä silloin kun kilpailijat eivät osaa odottaa mitään. Media muuttuu pelikentäksi, jonka muoto ja tapa toimia muuttuu strategisten iskujen seurauksena avaten uusia teitä markkinointimenestykselle.
Ninjamarkkinoijalle todellisuus näyttäytyy vallan toisenlaisena kuin perinteiselle markkinoijalle.
http://jtalous.blogspot.fi/2012/09/nokian-maine-meni-lopullisesti.html
Yrityksen maineen tuhoaminen voi olla yksi kaikista paras tapa tehdä yritys tunnetuksi. Juuri tässä oli Kennel Helsingin markkinointiteon nerous. Tuhoamalla Nokian maineen luotiin uusi Nokia, joka ei kärsi niistä entisistä synneistä vaan on tulessa puhdistettu. Uskonnoissa tälläinen on paljon käytetty tapa. Esim. Jeesus ripustettiin ristille ja tänään Jeesus on maailmanlaajuisesti tunnettu todellinen superbrändi. Taidokkaasti toteutettu sissimarkkinointikampanja avaa brändin uuteen tuleen ja vie sen maailmanmaineeseen kuten tapahtui juuri Jeesukselle.
Sotilasstrategiassa joskus joudutaan uhraamaan jotain etuja saadakseen uudistettua edut.
tiistai 30. lokakuuta 2012
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti