Juuri naistenlehtien kautta ilmoittajien kannattaa pyrkiä vaikuttamaan lukijoihin. Toimittaja Andrea Gardnerin kirja The 30 Second Seduction – How Advertisers Lure Women Through Flattery, Flirtation, and Manipulation paljastaa, että Yhdysvalloissa 80 prosenttia kaikista tehdyistä kulutuspäätöksistä on naisten tekemiä. Kuluttajatutkimuskeskuksen tutkimuspäällikön Anu Raijaksen mukaan myös suomalaisnaiset tekevät lapsiperheissä miehiä enemmän päätöksiä.http://www.journalistiliitto.fi/journalisti/lehti/2009/11/artikkelit/samasta_tuubista/
Perinteinen media on pitkälti ilmoittajien ja muiden vaikuttajien käsikassara. Rehellisiä poliittisia arvioita sieltä ei voi edes olettaa löytävänsä. Rehellisyyttä arvostavan kannattaa lukea JPolin kaltaista todellista laatujournalismia.
http://yle.fi/uutiset/sanna_ukkola_viiden_tahden_toimittajat/6418877
http://jpoli.blogspot.fi/2012/07/sanna-ukkola-keraa-saalipisteita.html
http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/9211-krista-kiuru-vaarana-on-median-muuttuminen-isanmaattomaksi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti